Initiatief om ‘Direct Vision’-classificaties te ontwikkelen voor blinde vlekken van grote voertuigen – Veiligheid


Een demonstratie uit 2018 van hoe de app “View” van het Volpe Center (Zichtbaarheid in voertuigen met verhoogde breedte), kan blinde zones op grote voertuigen meten.

Foto: Schermopname van Volpe-video


Bestuurders van vrachtwagens, bussen en andere grote voertuigen moeten “kwetsbare weggebruikers”, zoals voetgangers, kunnen zien, volgens voorstanders van een nieuwe norm voor “direct-zichtcabineontwerp” in de maak.

Together for Safer Roads werkt, via de Global Leadership Council for Fleet Safety, samen met het Volpe Center van het Amerikaanse Department of Transportation en TSR-leden, zoals Republic Services, om cabineontwerp met direct zicht tot een standaard in de vlootindustrie te maken in de VS

Het initiatief zal wagenparkbeheerders en exploitanten gegevens en analyses geven over hoe veilig — of gevaarlijk — voertuigen zijn in relatie tot blinde zones voor bestuurders, inclusief de ontwikkeling van een norm voor het beoordelen van de voertuigen en een database van die beoordelingen.

Direct-vision-cabines verminderen of elimineren de blinde zones van de bestuurder, volgens de aankondiging. Momenteel biedt de overgrote meerderheid van de commerciële vrachtwagens die in de VS beschikbaar zijn geen direct zicht, aldus de organisatie, “ondanks schattingen dat een kwart van de meer dan 500 doden van voetgangers en fietsers per jaar waarbij grote vrachtwagens met lage snelheid rijden, kan worden veroorzaakt door voorkomen door cabines met direct zicht.”

Er is een subsidie ​​toegekend door Stichting Santos Family ter ondersteuning van het werk van TSR om cabines met direct zicht tot de industriestandaard voor commerciële vrachtwagens te maken.

Beoordelingen voor direct zicht ontwikkelen

TSR streeft ernaar om het ontwerp van de cabine met direct zicht de standaard te maken door de voordelen van een standaard voor direct zicht en een zelfcertificeringsproces te demonstreren.

TSR is van plan om samen te werken met wagenparkleiders om de beoordelingsnormen voor direct zicht te testen en het zelfcertificeringsproces te starten om de veiligheid van vrachtwagens aan te tonen. Het doel is dat wagenparken van de normen en certificering een best practice in de sector maken, met ondersteunend onderzoek dat wordt gedeeld door wagenparken in de publieke en private sector om de voordelen van direct zicht te bewijzen.

De norm en certificering zijn gebaseerd op onderzoek van het Volpe Center, wiens missie het is om de meest dringende en complexe transportuitdagingen van het land aan te pakken. Het zal nieuwe tools introduceren, zoals de “View”-app van het Volpe Center (Zichtbaarheid in voertuigen met verhoogde breedte), een smartphone-app die wagenparken kunnen gebruiken om blinde zones op hun voertuigen te meten.

Together for Safer Roads en het Volpe Center werken samen om de View-app te gebruiken om commerciële vrachtwagens te beoordelen en een database met zichtbeoordelingen voor tientallen, zo niet honderden modellen te creëren.

View is een goedkope webtoepassing waarvan het prototype is gemaakt door studenten van het Olin College of Engineering, die werden gesponsord door de Santos Family Foundation en werkten onder begeleiding van experts van het Volpe Center. Data for View wordt verzameld met een standaard smartphone, een meetpaal en een camerastandaard. De webapplicatie berekent een direct zicht-classificatie op basis van de zichtbare ruimte in de buurt van de vrachtwagencabine.

In 2018 organiseerden het Volpe Center, Together for Safer Roads en afvalverwerkingsbedrijf Republic Services een demonstratie van het View-systeem.

De Santos Family Foundation heeft ook subsidies verstrekt aan het Volpe Center om toepassingen te ontwikkelen en te verfijnen die directe zichtbeoordeling voor vrachtwagens en grote passagiersvoertuigen mogelijk maken.

Als onderdeel van het ontwikkelingsproces voor standaarden en certificeringen, zullen TSR en het Volpe Center gegevens en analyses distribueren naar regelgevende instanties van de overheid, auto- en vrachtwagenfabrikanten, wagenparkbeheerders en chauffeurs om de behoefte aan cabines met direct zicht te promoten.

Hoewel verschillende autofabrikanten al direct-vision cabine-ontwerpen verkopen in Europa, zijn er maar weinig beschikbaar voor vloten in de VS of andere delen van de wereld. TSR is van plan om fabrikanten het onbenutte potentieel voor direct vision-trucks op de Amerikaanse markt en daarbuiten te laten zien, met werk dat al aan de gang is via een publiek-private samenwerking met organisaties zoals:

  • De stad New York, die de grootste sanitaire afdeling ter wereld beheert en zich inzet om vrachtwagens met direct zicht de standaard te maken.
  • TSR-lid Republic Services, een van de grootste afvalverwerkingsbedrijven in de VS, doet onderzoek naar het wijzigen van de inkoopspecificaties om direct-zichtcabines te vereisen.
  • De Landelijke Vereniging Afval en Recycling, die deelneemt aan door TSR geleide discussies over directe visie.

De New York City plan merkt op dat “grote vrachtwagens kunnen worden geconfigureerd met cabines die de bestuurder de grootst mogelijke hoeveelheid direct zicht bieden en die de noodzaak minimaliseren om te vertrouwen op indirect zicht via spiegels, camera’s en andere apparaten. Vrachtwagencabines moeten zo laag mogelijk bij de grond worden geplaatst en voorzien van beglazing die zo ver naar beneden reikt aan de voor- en zijkanten als praktisch is, bijvoorbeeld volledig beglaasde toegangsdeuren op volledige hoogte, vergelijkbaar met die op DSNY-collectoren. Vrachtwagens moeten waar mogelijk ofwel met een cabine boven de motor worden ontworpen, anders met een schuine conventionele motorkap om de dode hoek aan de voorkant te minimaliseren.”

Bescherming van ‘kwetsbare weggebruikers’

TSR is niet de enige organisatie die zich zorgen maakt over de dode hoeken van grote voertuigen die voetgangers, fietsers en andere ‘kwetsbare weggebruikers’ kunnen verbergen.

De National Transportation Safety Board beveelt al jaren aan dat de National Highway Traffic Safety Administration vereist dat zowel middelzware als zware vrachtwagens “uitgerust zijn met systemen voor verbetering van het zicht om het vermogen van bestuurders van trekker-opleggers om passagiersvoertuigen en kwetsbare voertuigen te detecteren te verbeteren. weggebruikers, waaronder voetgangers, fietsers en motorrijders.”

In 2019 meldde de NTSB dat uit gegevens blijkt dat grote voertuigen een specifiek probleem vormen voor de fietsveiligheid, met name in stedelijke gebieden waar grote voertuigen in de buurt van fietsers en andere kwetsbare weggebruikers rijden.

De NTSB onderzocht gegevens van 2014 tot en met 2017 en constateerde dat 511 fietsers betrokken waren bij ongevallen met transitoperaties. Onder hen kwamen 374 fietsers, of 73%, in botsing met transitbussen. Drieëntwintig fietsers, of 6%, stierven bij deze ongevallen.

In 2013 concludeerde het NTSB-rapport, “Crashes Involving Single-Unit Trucks that Resulted in Injuries and Deaths”, dat systemen en apparatuur aan boord die dode hoeken compenseren en bestuurders van single-unit vrachtwagens in staat stellen om kwetsbare weggebruikers te detecteren, dodelijke slachtoffers kunnen voorkomen en letsels die optreden bij ongevallen met eendelige vrachtwagens. Dergelijke systemen en apparatuur kunnen verbeterde spiegelsystemen of sensoren zijn die bestuurders kunnen waarschuwen als er een ander voertuig, fietser of voetganger in de dode hoek is nadat de bestuurder de richtingaanwijzer heeft geactiveerd.

Oorspronkelijk gepost op Vrachtwageninformatie

creditSource link

Automotiveart.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart